Followers

Friday 24 February 2012

MEMBEBEL

Salam ,
Actually today takde pape yang istimewa or mengHOTkan aku pon.Saje nak mengimbas kembali kenangan - kenangan yang pernah berlaku dalam hidup.Tak kisahlah kenangan manis ke pahit ke or whatsoever lah.Janji it is kenangan kan.Engat tak waktu school dulu,kan famous giler trend bagi - bagi biodata neh and aku pon tak terlepas untuk follow trend tue.Ahakks ! Alaa, beselah tue baru nak merasa diri tue up sikit. Bwuekk !Haa , kalau engat mesti akan ada punyalah terselit whats your sweet memories and bla blaa blaa kan..
Now let me share apa yang terindah and apa yang tak terindah dalam hidup aku..
Pertama sekali benda yang paling indah dalam hidup aku is aku dapat lahir kat dunia neh.So,pada 1 Mei 1990,aku diberi nama yang sangat sweet.NOR AMIRAH BT ABD AZIZ.Acece,sweet la tue kan ? Kalau tak pon ada aku kisah.Thanks mak and abah sebab bagi kesempatan untuk mengenal erti kehidupan.Yes , even we are not a perfect family but im so thankful sebab ada mak and abah yang sangat sporting.Even kita takde harta yang menggunung,tapi cukuplah kasih sayang sebagai pengikat  hubungan kita.Kan ?
Kedua , even aku tak dapat nak futher study dalam bidang yang aku minat pon,aku sangat bersyukur dapat merasa melangkah and merasa how was be as a university student.Hmm,even tak dapat ke overseas pon its oke.Mungkin neh dah suratan hidup aku.Kan ? After diploma,now aku ngah waiting for a degree registered on March,Alhamdulillah dapat jugak merasa.Papepon,i will do the best and more better than my diploma CGPA.So bad actually.Hmm..Thanks UiTM.SENTIASA DIHATIKU !muahhh~hehe :)
 Ketiga , aku dikurniakan beberapa insan yang terbaik dalam hidup aku.Tak kisahlah as a friends or special friends.So thanksful.Yes, memang susah untuk kita dapat kawan yang sanggup susah and senang dengan kita.Yang sanggup menangis bila kita susah and yang mampu tersenyum dengan setiap kelebihan kita.Tapi alhamdulillah,walaupon ramai yang sanggup menjadi kawan ketika suka,aku tetap ada kawan yang sanggup menangis dengan aku.Yang sanggup bagi aku semangat ketika aku down dulu, yang sanggup menangis bila aku rasa putus asa untuk study,yang sanggup berkongsi airmata dengan aku bila aku hilang orang yang tersayang dalam hidup aku,bukan sebab nasib kita sama but sensitifnya perasaan dia terhadap hidup aku.Walaupon tempoh perkenalan kita tak lama,tue bukan penghalang untuk dia faham siapa aku.For those yang special dalam hidup aku,you know who you are, thanks a lot ye sebab sudi bertahan dengan setiap kekerasan yang ada dalam diri aku neh.Walaupon kadang-kadang aku neh tak fikir pon tentang apa yang korang rasa actually. 
Keempat , kepada insan yang pernah hadir dalam hidup aku.Thanks for all the memories.Its hard to remembered but just take it simple.Walaupon aku benci dengan kenangan tue,it just nice.Susah nak lupa.KIta nak suka pada sumeone tue tak ambik masa yang lama pon,tapi nak melupakan seseorang tue mengambil masa seumur hidup.Mulut memang kata dah lupa,tapi hati je yang ada jawapan tue.Sorry sebab dah terJUJUR kat sini.Hahaa..
Erm, kalau nak disenaraikan semua kenangan yang terindah banyak sangat.Cukuplah tue je yang tertulis.Dalam hidup aku,terlalu banyak kenangan indah yang aku kena engatkan sampai kadang-kadang aku terlupa.Kenangan tak indah dalam hidup aku?Saje wat-wat lupa tadi.

The only one yang paling tak indah dalam hidup aku bila aku kehilangan seorang insan yang paling aku sayang.Insan yang memberi pekuang aku untuk hidup kat dunia neh.Tanpa dia siapa aku.Memang pada usia 21 tahun bukan sepatutnya aku rasa terlalu down dengan situasi tue.Aku sepatutnya kena lebih kuad dari yang lain.Kadang-kadang terfikir kenapa macam terlalu awal untuk dia pergi dengan seawal usia dia tue.Ramai je lagi pakcik-pakcik yang lagi uzur dari dia.Hmm,kalau nak engat macam tue memang rasa terlalu dizalimi.Tapi,mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi.Apa yang aku nampak sekarang is kawan menjadi lawan,family jadi orang asing.
Aku takkan dapat rasa macam mana happynye aku bila dapat tengok muka family aku bila dah dapat segulung ijazah.Aku takkan dapat balas balik jasa dia walaupun aku tahu takkan terbalas.At least, aku dapat membantu dia dengan senyuman dan kepuasan hati dia.Yang paling aku sedih,aku takkan diwalikan oleh dia.Dia tak dapat siapa aku dimasa akan datang.Ya allah,kuatkanlah hati aku.Semua perempuan dekat dunia neh mengharapkan bapa menjadi wali dihari yang paling bahagia dalam hidup dia.Its same goes to me.Tapi aku?Hmm..
Untuk abah,7/3/2012 neh genap setahun pemergian abah.Dalam tempoh tue,macam-macam yang dah kitaorang lalui.Its hard for us.Setiap benda akan rasa kekurangan.Walaupon abah takde,orang tau abah sentiasa ada dekat ngan kitaorang kan?Orang tak pernah lupa kat abah and selalu berdoa agar abah ditempatkan dalam golongan orang yang beriman dan soleh.Al-fatihah~amin.FULLSTOP !

No comments: